maandag 26 mei 2014

truitjes voor een klein meisje


Donderdag is er een lief meisje geboren en dat verdiend twee truitjes.




Het eerste roze truitje herken je misschien van het truitje voor Violetta. Ik gebruikte hetzelfde patroon maar dan in maat 3 maanden. De wol is surnaturelle van La droguerie, een zachte lamswol dat in de wasmachine mag. Omdat ik de knoopsgaten te dicht bij elkaar plaatste heb ik het niet doorgetrokken tot beneden.



Het tweede truitje is een patroontje van ravelry. Dit is een website vol patroontjes, gratis en heel mooie koopmodellen. Dit patroontje noemt korrigan. Het truitje wordt in 1 stuk gebreid van boven naar onder. Bovenaan worden de meerderingen steeds naast de kabeltjes gemaakt zodat ze bijna onzichtbaar. Het enige wat ik niet zo mooi vind is het kraagje. 
Ik heb de kleinste maat gekozen en het is echt een nul maand, voor de eerste dagen. Als wol gebruikte ik opnieuw madelinetosh merinos light. Het is een overschotje van een ander truitje... foto's volgen nog.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten